lördag 13 september 2008

grafisk profil




såhär ska logotypen se ut, förutom att utropstecknet ska vara handritat.














detta är hur den grafiska profilen ska se ut med färger och typsnitt.
De färger jag har valt anser jag är neutrala, och inte bundna till något kön.
De är dock fortfarande fulla av liv och känns moderna och fräscha.

typsnitt: American Typewriter. Eftersom en stor del av kampanjen kommer att bestå av reklamaffischer, vill jag ha ett typsnitt som lätt fångar uppmärksamhet, och dessutom känns modernt och fräscht.

bildspråk - blandat fotografiskt och grafiskt, i samma bild.
Bilder och text ska vara humoristiskt och budskapet ska tillsammans
med text vara lätt att förstå, samtidigt som viss överdrift av känslor kan få finnas i bilderna.

Kampanjen ska uppfattas som engagerat gjord och seriös, men ändå med glimten i ögat.


1 kommentar:

Dimman och My sa...

Ett tips, om du väljer American typewriter... tänk på att mindre texter kan bli svårlästa i det typsnittet. Rubriker funkar. Typsnittet kan av vissa uppfattas som kantigt. Men, det är ju ofta en känsla man vill förmedla: Färg, Form och Funktion i en helhet. De tre F:en är en bra regel som man ska ha i huvudet hela tiden.
Syns det med den här färgen?
Går bokstäverna och bilderna i den här formen att tolka?
Funktionen är liksom svaret.
Är du med?